Clik Aici!
Bulgarianationalism economicobligație pentru lanțurile comercialeproduse localeRevista presei internaționale

Guvernul de la Sofia obligă lanțurile de hypermarket-uri să vândă produse bulgărești

„Marile lanțuri de magazine trebuie să ofere produse bulgărești, de la producătorii autohtoni, potrivit unei decizii a guvernului bulgar, adoptate în cadrul unei ședințe video extraordinare.

Documentul introduce obligativitatea ca unitățile comerciale, reprezentate de lanțurile de magazine, să ofere produsele bulgărești ale producătorilor locali (regionali) în magazinele lor.

Locurile de vânzare ar trebui să aibă o suprafață suficientă pentru prezentarea și vânzarea produselor alimentare respective, precum și să fie marcate în mod corespunzător, astfel încât să fie evident faptul că produsele oferite sunt din producția autohtonă.

În aceste locuri urmează să se ofere lapte și produse lactate bulgărești, pește și produse din pește, carne proaspătă și ouă, miere, fructe și legume proaspete de sezon, produse de producătorii regionali.

S-a introdus cerința ca produsele lactate să fie produse integral din lapte crud bulgăresc. Modificările adoptate nu presupun o modificare a ordinii de până acum a livrărilor în magazine, sigurul obiectiv fiind acela de a se oferi posibilitatea prezentării unei producții autohtone (regionale).

Producătorii regionali sunt producători sau grupuri/organizații ale producătorilor cu locul de desfășurare a activității pe teritoriul regiunii administrative în care se află respectiva unitate comercială, ori pe teritoriul unei regiuni administrative vecine, aflate la granița cu aceasta.

Drept regiuni administrative vecine ale Sofia-oraș și Sofia-regiune sunt considerate a fi regiunile din imediata apropiere a regiunii Sofia, precum și a regiunii Plovdiv.

Producătorii trebuie să fie înregistrați în conformitate cu Legea privind susținerea producătorilor agricoli sau să aibă o unitate înregistrată conform Legii privind alimentele.

Decretul adoptat își propune să sprijine micii producători bulgari să-și asigura traiul. Produsele autohtone bulgare sunt mai proaspete și mai cunoscute, fac parte din cultura tradițională bulgară. Consumatorii bulgari trebuie să aibă acces la producția autohtonă, astfel încât să poată decide ce anume preferă.

Măsura adoptată se referă la unitățile comerciale reprezentând lanțuri de magazine cu autoservire, vânzarea cu amănuntul a alimentelor și produselor nealimentare, care au puncte de desfacere în mai mult de trei regiuni administrative din întreaga țară.

 

 

Hits: 5

Arata mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Close